kippen en duifjes - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu kippen en duifjes - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

kippen en duifjes

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

02 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vandaag rustdag. Daarom een luchtig verhaaltje over de dieren in en rondom de panti. Buiten lopen er kippetejs in de ren. Ze houden ze niet voor de eieren maar voor verkoop en eigen consumptie. Vroeger bij ons thuis werden er ook kippetjes geslacht, ik zat er altijd bij wanneer mijn vader ze slachtte. Ik hield van die kippetejs maar vond het heel natuurlijk dat ze ooit in de pan zouden belanden. Hier zijn de kippetjs mager, ligt aan soort denk ik. Ze krijgen genoeg afval. Toch lijkt het mij een eenpersoons kluifje.....

Achter het huis woont de familie "duivenmelkers". Een hele cultuur, het is duidelijk te zien dat het hun passie is. Hoe ze die beesten lokken, een duif in de lucht houden ik denk DE MAN en laten fladderen in je hand, de anderen volgen die duif dan in het hok.Ze kunnen er prijzen mee winnen.

Ik houd ook van duifjes. Vroeger hadden wij een halve dierentuin in onze tuin. 8 meiden die naar ik weet weinig met poppen hadden. Laat ik voor mezelf spreken. Ik kreeg een poppen wagen,daar moet je iets mee.Ik legde er mijn lievelingsduifje in i.p.v. een pop. De duif had ik zo afgericht dat wanneer ik haar in de kinderwagen stopte, en over haar kopje wreef ze stokstijf op het kanten sloopje bleef liggen.

Mijn vader gaf mij met de verjaardag een donker gekleurde pop. Hij kende mij goed blijkt. Ik sleepte n.l. alle kinderen mee naar huis die er vooral anders uitzagen dan wij Nederlanders. Of ze nu wilde of niet. Ik had een donker vriendje in de kleuterklas. Ik trok hem mee naar huis maar hij wilde niet. Hij bleef huilen bij ons thuis. Mijn moeder vroeg wat er was, hij zei; ik wil naar huis ik moest mee.....Volgende dag gaf hij mij een briefje,door zijn moeder geschreven. ik ben niet meer jouw vriendje. Mijn moeder las het voor. De volgende dag ben ik naar school gegaan en heb "mijn" vriendje een klap verkocht. Over en uit!!

Maar de pop die was zo mooi, donker met zwarte krullen, zij mocht in mijn kinderwagen maar wel naast het duifje.

Fijne zondag allen!


  • 02 Februari 2014 - 12:13

    Silvie Lucas:

    Lieve Jacqueline,
    Mooie herinneringen die boven komen in een mooie fijne omgeving. Een blanke indo in Djokja:)) draag je een sarong en kabaja? Zal je goed staan bu! Ryu en ik hebben helemaal zin om in het huis van Marina te verblijven. Wie weet. Een stille wens en droom. Ryu geeft les aan de kinderen. Ik zie het voor me. Ze moet het doen. Een mooi avontuur!
    Hier alles baik baik plan plan. Maya is dit weekend thuis. Heel gezellig vanavond gaan we met haar en haar vriend naar de Stadsschouwburg. Morgen gewoon weer aan t werk. Lieverd jij ook nog een mooie zondag. Selamat sorree! Selamat makan! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24235

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: