WOUW of WOW ervaring - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu WOUW of WOW ervaring - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

WOUW of WOW ervaring

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

01 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Op mijn werk In Nederland werken wij reeds een tijd met het begrip WOW ervaring. Kort door de bocht gun je een kind(eren) om een onvergetelijke ervaring op te doen.

Hier in het kindertehuis komen de kinderen niet veel verder dan de Panti en de weg naar school. Ze leven heel beschermd en hebben weinig kontakt met het dagelijkse leven, buiten het huis.

Albert en ik hebben hier gesprekken over. Albert heeft een hotel (rumah mertua, hij is mede met Marina sponsor van het kindertehuis.) Een klein hotel in huiselijke sfeer. Knus, mooi, met zwembad.
Ik heb verteld over mijn ervaringen om kinderen even uit de dagelijkse sleur te halen, en wat dit vervolgens oplevert. Albert wil niet alleen "Sinterklaas" spelen maar ook een band met de kinderen opbouwen. Een uitgelezen kans. Hij wil de kinderen uitnodigen om een nachtje in het hotel van hem een wow ervaring op te doen.

Albert heeft vandaag bevestigd dat hij al 2 weekenden een kamer vrij heeft. Hij is er die weekenden voor de kinderen. De kinderen die nooit naar familie gaan, omdat het te ver weg is, zijn het eerst aan de beurt. Per keer 4 kinderen. Ze worden zaterdag morgen opgehaald door Albert, slapen een nachtje in het hotel, en worden heerlijk verwent, kunnen zwemmen, de stad in etc. Zondag avond worden ze weer keurig afgeleverd.
Iedere maand waar mogelijk 4 kinderen. Allen komen aan de beurt.

Deze kinderen hebben het nodig om te ervaren dat ze het waard zijn om ook eens heerlijk verwent te worden en tussen frisse lakentjes te liggen met t.v. op kamer. En het ontbijt, dat is bij Albert het lekkerste wat ik ooit in een hotel heb gekregen. Ik gun het ze zo dat ze dit mogen meemaken. Kinderen uit de Panti worden door anderen toch een beetje met de nek aangekeken, aldus bu Dedeh. In het bedrijsleven zijn ze (met opleiding) welkom omdat ze zo gedisciplineerd zijn, aldus Albert. Dus dat geeft perspectief.

Overigens alles is uiteraard in overleg met Bu Dedeh gegaan. Ze vindt het super spannend, ze houdt heel graag de controle, die moet ze nu even loslaten......

Maandag eet ik met Albert om alles nog eens goed door te spreken.

Woensdag is de meeting met alle betrokkenen om ervaringen uit te wisselen, die was immers niet doorgegaan i.v.m. het stempel gebeuren.

Vanavond ga ik met Ifa (vrouw van Ahmed) en kinderen pizza eten. Even eruit zonder rijst.....!!!!

  • 01 Februari 2014 - 10:08

    Ryu Tajiri:

    Lieve Jacqueline,

    Wow! Je begint duidelijk vormen van een 'malaikat' aan te nemen!

    XXX
    Ryu

  • 01 Februari 2014 - 14:04

    Eny:

    Jacqueline,
    Met veel plezier lees ik de met passie geschreven reisverslagen!
    Lijkt mij een geweldige ervaring.
    Een fijne tijd nog daar in het mooie Yogya.

    Groetjes Eny


  • 03 Februari 2014 - 13:57

    Sid :

    WauuuwaaWiwaaa NICEEE! Zoals Ahmad het zou zeggen..

    Goed bezig mam! Trots op jouw!

    X je zoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 24261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: