vergadering voorbereiden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu vergadering voorbereiden - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

vergadering voorbereiden

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

04 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Gisteren na school naar Rumah Mertua gegaan. Daar huiswerk gemaakt. Met Albert afgesproken om samen te eten en de vergadering voor te bereiden, die overmorgen plaatsvindt.We hebben alles uitvoerig doorgesproken.o.a. hoe ik de afgelopen 5 weken ervaren heb? Culturen naast elkaar gelegd.Albert is een Nederlandse Indo, hij woont hier al 25 jaar, of langer, vandaar dat hij begrip heeft voor beiden culturen en de daarbij behorende gewoonten. Ik heb een agenda gemaakt. Voorzitter: Bu Dedeh, tolk: Albert. En op mij mogen ze vragen afvuren, ik heb er genoeg!

Ik vertrek richting school, tijdens de lunch heb ik een afspraak met een mede student, de dame die hier Engelse les wil gaan geven. ( 74 jaar uit Australie en zo kranig!) Ik ontmoet hier veel energieke en talentvolle ouderen van dagen. Dat geeft de burger moed!!!

  • 04 Februari 2014 - 19:54

    Mart Faessen:

    Ha Jaqueline echt mooi!!! je proeft en ruikt de sfeer uit de verslagen.Over 14 jaar hoop ik 74 jaar te worden.... dus!!!!!

  • 05 Februari 2014 - 16:55

    Niko:

    Jacqueline heeft de gave zich in te leven in de gedachten, gevoelens en emoties van de kinderen. Haar Way Of Working (WOW) om het leven van de kinderen leuker te maken en hun omstandigheden te verbeteren heeft succes! Weeskinderen krijgen maar weinig de kans om even weg te gaan uit het weeshuis, dus door haar initiatief om ze in contact te brengen met de buiten wereld, maakt je ze ontzettend gelukkig.
    Het werk is uitdagend en overweldigend. Door jou enthousiasme, doorzettingsvermogen en sociale betrokkenheid heeft jouw hulp een enorm positieve impact op de kinderen! De kinderen zullen je de energie geven om zo veel mogelijk voor ze te betekenen.

    Salam,
    Niko

  • 05 Februari 2014 - 20:05

    Petra Derksen:

    Ha die Jacqueline,
    Klinkt goed allemaal, geniet nog maar even.

    Groetjes Petra Derksen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 24261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: