meeting, bioscoop en reisje - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu meeting, bioscoop en reisje - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

meeting, bioscoop en reisje

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

06 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Gisteravond vergaderd. Bu Naomi heeft voor lekkere hapjes gezorgd. Het was een zinvolle ontmoeting. Albert was tolk. We hebben vooral gesproken over de verschillen in cultuur. Heel boeiend. Ik begrijp steeds meer vanuit welke gedachten zij kiezen voor een bep. benadering naar de kinderen toe. We leren van elkaar en wat mij vooral opviel is onze wederzijdse honger naar meer kennis. Zij mochten mij bevragen, ik hen. We hebben van 19.00 uur tot 22.00 uur gediscussieerd. Een waardevolle avond. Allen moe, maar tevreden naar bed.

Vanmorgen weer naar school vertrokken. In de namiddag gaan we met z'n allen naar de bioscoop. De kinderen zijn opgetogen. Ik ga vanuit school en zij komen met openbaar vervoer. De film " Hercules" hebben we gezien, op aanraden van Albert. Een goede film. Zo leuk om te zien dat wanneer er gekust werd in de film, de kinderen allen hun ogen sloten of de handen ervoor hielden. Dat mag niet, kussen, in het openbaar!! Allen hebben genoten, we zijn met de bus terug naar huis gereden. Vanuit de bushalte ben ik met Birnarti naar huis gelopen. De andere kinderen werden door Pak Budi met de auto opgehaald bij de bushalte. Leuk gesprek met haar gevoerd, het is zo gezellig om in de avond door de Kampong te wandelen.

Gisteren heb ik besloten dat ik een paar dagen op reis ga. Ik ga naar Komodo eilanden. De foto's die Marijn en Evi hier hebben laten zien laten me niet los. Daarbij heb ik zin om alles even te laten bezinken en het afscheid in fases af te leggen. Ticket gekocht, ik vlieg vanuit Djokja naar Bali, daar een overstap naar vliegveld Flores. Van daaruit met de boot naar Komodo.
Bu Ibu zou graag mee gaan, maar haar man heeft er moeite mee.
Ik vind het prima om alleen te gaan.

Vanmorgen zei ze het weer dat ze er graag even uitgaat en dat ze al zo lang naar de Komodo Eilanden wil.
Ik zeg haar dat ze wat mij betreft mee kan gaan.
Wellicht moet ze haar man eens goed verwennen. Ze ligt dubbel van het lachen, loopt naar de slaapkamer, blijft er 2 min. en komt juichend terug. Ik ga mee! Pak Budi vindt het goed. Na 2 min. een vakantie reisje.... wat zal 10 min. opleveren???

Zaterdag morgen vertrekken we en komen donderdag morgen terug. En dan nog 1 week te gaan, die zit vol met afspraken en afscheid nemen.

  • 06 Februari 2014 - 17:07

    Niko:

    Hoi Jacqueline,
    Na een paar weken hard werken ben je even toe aan een welverdiende uitstapje. Feest vieren te midden van de 'locals' op de Kleine Soenda Eilanden, hier ligt het geheim van een welverdiende rust en vakantie. Samen met Ibu Dedeh op zoek naar de “Stille Kracht”!

    Selamat djalan,
    Niko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 24261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: