lekkersbakje op zondag middag........... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu lekkersbakje op zondag middag........... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

lekkersbakje op zondag middag...........

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

26 Januari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Om een lang verhaal kort te maken. Gisteren hadden Bu en Pak 2 bruiloften. Ze zouden er ieder een bezoeken. Bu Dedeh vroeg mij haar te vergezellen. Een chinese bruiloft waar 2000 mensen zouden komen in een of ander super de luxe hotel. Van die 2000 kennen de bruid en bruiloft er misschien 200. De rest is uitgenodigd om te laten zien hoe rijk je bent. Nu moet ik zeggen dat ik het contrast "iets" te groot vind met hier. En uit eigen belang: geen zin in ceremonies.!!!!!! Ik zei het eerlijk en vroeg waarom ze geen kinderen mee nam, lijkt me heerlijk dat je het gevoel hebt om het waard te zijn om dit te mogen meemaken, en heerlijk te eten en drinken waar je zin in hebt. Ze vond het een goed idee. Pak nam 2 jongens mee en bu 2 meiden.Ik vroeg haar een collecte bus nemen waar 2000 mensen geld in kunnen stoppen. Nee dat kan echt niet, jammerrrrrrrrrrrrrrrr
Ik de tent alleen draaien. Erg gezellige avond. Wat een lieve en attente kinderen en wat een creativiteit. Lijkt me heel moeilijk om terug te gaan naar mijn baan in Nederland, waar de doelgroep "iets" stouter is en vooral zal ik moeten wennen aan het gescheld. Het is zo fijn om met respect en warmte omringd te worden. Zal ook wel aan mijn leeftijd liggen, je word zelf milder en hebt meer behoefte aan warmte en hartelijkheid.

Vanmorgen een heerlijke fietstocht gemaakt, en bij de warung lekkers gehaald voor de bingo.

Lieve mensen, buiten de activiteiten en school om heb ik hier heel veel gesprekken en overleg m.b.t. uitwisseling van iedeeen en wederzijdse ervaring. a.s. Woensdag is er een grote meeting met alle betrokkenen van het kindertehuis. Hoofd thema: het kind centraal stellen en de communicatie. Hoe kunnen we samenwerken om sponsors te vinden om de kinderen blijvend onderwijs te laten volgen, goed onderwijs volgen is duur hier. Een van de belangrijkste doelen is om alle kinderen op hun eigen niveau een diploma te laten behalen om zodoende hun eigen leven en de familie een toekomst te bieden. Kennis is macht!!!
Na woensdag zal ik verslag uitbrengen wat er in grote lijnen besproken is.

Vanmiddag bingo met lekkersbakje. Dit was een traditie in huize Faessen op zondag morgen, dat trek ik door naar de andere kant van de wereld.

n.b. geen aardbeving meer gevoeld, oh zeggen de kinderen enthousiast, die komt nog wel....

Fijne zondag allen!!

  • 26 Januari 2014 - 09:37

    Marina:

    Nou kind, heb je zo maar een beving meegemaakt, dat is me even schrikken.. En alhoewel wij er wel aan gewend zijn, zit ik er ook niet op te wachten. Net heb ik de hielen gelicht en er komt er eentje... Gaat de Merapi een poos geleden moeilijk doen, veel as, AirPort Yogya dicht, zit ik net hoog en droog in Vietnam.. zal wel zo moeten..
    Geniet van al je mooie verhalen, daar kan je tijden op teren en de gedachten er aan blijven je gelukkig maken.
    Ik ben in Hanoi met een leuke groep, ze zijn de stad in nu.. Voor mij tijd om even een knipje te doen. Altijd bijzonder vermoeiend die eerste dagen ahum ahum...
    Liefs XXX Marina

  • 26 Januari 2014 - 13:25

    Madeleine:

    ik geniet van je verhalen, heerlijk zo ff tussen de studie door!

    geniet lekker schat!

    xxxx

    Madeleine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 24242

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: