klompjesdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu klompjesdag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

klompjesdag

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Januari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen samen met Marina naar de Mall. Marina heeft vroeger boeken geillustreerd, voordat ze tour leider werd. Ze kon mij dus goed adviseren bij de aankoop van teken en schilder materiaal.

Vanmiddag klompjes dag!! Ik heb een inleiding gegeven over de geschiedenis van de klomp (een openbaring voor mijzelf.....) Daarna you tube film laten zien van onze 'eigen' klompenmaker om de hoek: Carel Jeuken uit Leunen. Hij heeft de prijs gewonnen van beste klompenmaker in 2012. Dat maakte het verhaal nog smeuiger. De kinderen hingen aan mijn lippen. Daarna kregen ze allemaal een zelfgemaakt klompje van Carel met een euro erin (voor de tekeningen).De meiden staken het klompje aan hun dikke teen, hilarisch.

De orginele tekeningen werden mij overhandigd, en aan hen de teken en schilder materialen. Je had die gezichtjes moeten zien een en al stralen! De dag kon niet meer kapot.

Vanavond huiswerk met ze gemaakt. Ze vinden het prachtig dat ik ook huiswerk op heb. Ze scahteren het uit wanneer ik woorden verkeerd uitspreek. We hebben een hoop lol. Ibu zei: je moet beloven dat je ieder jaar terugkomt de kinderen houden nu al van je. Een groter compliment kan ik niet krijgen.


Morgen ga ik lunchen met een Austarlische dame van 74 jaar die ook alam bahasa studeert.
Zij is Engelse lerares geweest. Ze is bereid om na de studie vrijwillig, en kostenloos 2x in de week les te geven aan de kinderen. Ze heeft zich permanent gevestigd in Yogya.
Ibu Dedeh en zij nemen t.z.t. contact op met elkaar.
Ibu is dolblij, het is heel moeilijk om hier iemand te vinden die goed en kostenloos Engelse les geeft.

Truste lieve volgers, tot morgen!

  • 19 Januari 2014 - 23:52

    Sam:

    Goed bezig Mutti! Leuk verhaaltje weer. Trots op dich! X

  • 20 Januari 2014 - 14:50

    Esther:

    He Jacqueline.


    Je bent er helemaal op je gemak zo te zien en het is er volgens mij heerlijk weer.
    Stuur maar een beetje deze kant op want het is hier nog steeds niks.
    Nero maakt het heel goed en ligt lekker te luieren op het kussen.

    Groetjes Esther

  • 20 Januari 2014 - 15:39

    Jose & Niko:

    Wij bewonderen Jacqueline doorzettingsvermogen om in haar eentje deze missie te willen volbrengen steeds meer. Zij heeft de bijzondere gave zich in te leven in de gedachten, gevoelens en emoties van de kinderen.

    Veel liefs,
    Jose & Niko

  • 21 Januari 2014 - 11:25

    Anke:

    Klompjesdag! Wat leuk... en wat fijn dat die kids zo blij zijn. Echt te gek wat je doet daar! Blijf genieten! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 24247

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: