Bakpoa en Kamil - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu Bakpoa en Kamil - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

Bakpoa en Kamil

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Januari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen met ibu Dedeh een goed gesprek gevoerd m.b.t. kinderen die in een groep opgroeien i.p.v. een gezin. Heel boeiend. We begrijpen elkaar goed. Ik leer hier veel, zij ook van mij zegt ze. Dat is dan mooi meegenomen. Volgende week plannen we een girls talk avond. Met lekkers en haren stijlen etc. en tussendoor gesprekken voeren met ze. o.a. over hun beleving. De week erna boys talk avond, dat zal minder "talk" zijn....Ibu's man en de 2 mannelijke collegae verzorgen die avond. 1e Week van februari evalueren we, uiteraard onder het genot van spijs en vruchtensap.

Daarna zijn we bakpoa gaan maken, 2 soorten vullingen, een met vlees en een met katjang.Zonen ik kan het!

Vanavond met Marina een Nederlandse vrouw, die hier woont (een vriendin van Albert), naar Kamil! Hij heeft een frans restaurant down town. We willen even "op z'n Nederlands" , o.a. wijn drinken. Lijkt me heerlijk. Hier in de omgeving is geen alcohol te krijgen. (moslim), down town wel op sommigen plekken. Geen wijn, of die is zo duur en smaakt naar verhouding goedkoop. Dus op naar Kamil.

Het was een heerlijke avond, Marina en ik hadden meteen een klik. Zij woont hier, dus ervaringsdeskundige. We hebben goed gegeten, doch een paar indonesieres die huiskamer muziek spelen ging zelfs ons te ver. Geef mij maar Krontjong, past bij de omgeving.

Morgenvroeg ga ik haar huis bezichtigen, ze verhuurt een etage voor bekenden van bekenden van bekenden....Daarna naar de Mal. In de middag heb ik een activiteit met de kinders: Klompjes dag1 Wordt vervolgd!

  • 19 Januari 2014 - 03:52

    Marina:

    Fantastische avond, even wat anders en voor mij zeker erg belangrijk.... Nederlands kletsen!
    Jacqueline is een ontzettend leuk, enthousiast mens.. veel gelachen en heerlijk gegeten..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 24275

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: