Flores - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu Flores - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

Flores

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

13 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Trouwe lezers,

Vanmorgen teruggekomen van een prachtige reis naar Flores en Komodo. Ik ben weer een stukje wijzer en rijker geworden. Veel beleefd. Vooral goede en hartelijke mensen leren kennen, locals, jonge mensen die op reis zijn, ondernemend, die vol energie en dromen zitten. Mooie gesprekken. Ik zou er woorden aan kunnen geven maar dit zou de werkelijkheid tekort doen. Vandaar dat mijn lieve schoondochter Cat weer velen foto's plaatst.

Dag 1: heerlijk eten aan het strand, verse vis.
Dag 2: We maken een 2 daagse reis met de boot naar komodo eiland. o.a. de komodo's bezoeken. We slapen en eten op het bootje, geweldig mooie ervaring. Ook naar de kampung gegaan en daar de school bezocht, gesponsord door Australie.
Dag 3: Doodmoe maar voldaan terug van de reis. Heerlijk gegeten en op tijd naar bed.
Dag 4: heb ik een jongen op straat met een scooter aangehouden om een dag met me naar de pedalaman te reizen, uiteraard tegen betaling. Dit is heel gewoon hier om dit op deze manier te doen. Diep het binnenland in. Ook de watervallen bezocht (3 kleuren waterval, de enige op de wereld).
Dag 5: met 3 jongeren opgetrokken en heerlijk vis gegeten. Ook May ontmoet, het meisje met een aangeboren handicap op de foto. Met haar naar haar "hutje" gegaan. 3 bij 2 meter, daar moet ze alles in doen. Koken, slapen etc. Ze is trots en energiek. Mochten jullie vragen hebben over de foto's stel ze gerust. Ik ben vandaag teruggekomen, blij om de kinders weer te zien! Ik heb de foto's laten zien en verhalen verteld (beetje overdreven). Vooral de kinderen uit Flores waren trots omdat ze veel herkenden.

Morgen weer naar school, morgen avond girls talk en boys talk avond met lekkers (Valentijn dag). Bu Dedeh en ik met de meiden op mijn verdieping. De jongens met Pak Samuel en mas Ouber in de woonkamer van de Panti.

Tot morgen!





  • 13 Februari 2014 - 20:02

    Cat:

    Het ziet er prachtig uit lieve schone mama!
    Geniet nog lekker van alles en iedereen om je heen.. *mindfullness*

    Tot snel!
    Kus Cat.

  • 14 Februari 2014 - 09:02

    Trees Collard:

    Lieve Jacqueline
    Wat ziet het er weer allemaal bijzonder uit ,heel mooie fotoos,lekker genieten!!
    fijn weekend Trees en Djon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 24261

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: