Andi en terugreis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu Andi en terugreis - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

Andi en terugreis

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Andi een van de oudste jongens, is een heel stille jongen Hij zit vaak alleen, lijkt verlegen. Je ziet hem denken. Door zijn zwijgen straalt hij tevens kracht uit. We hebben elkaar niet gesproken doch hadden geregeld oogcontact. Zonder woorden stemden we in en af over hetgeen zich om ons heen afspeelde. Heel bijzonder.

De morgen voor vertrek kwam hij haastig aangelopen. Met blozende wangen gaf hij me een tekening met tekst. We lachten elkaar toe, ik bedankte hem, hij mij, zonder woorden....

(morgen plaats Cat foto's. Andi is de jongen met het zwarte hemd en blauwe broek met witte letters erop).

Na 30 uur onderweg te zijn geweest word ik hartelijk onthaald door familie en vriendin op Schiphol.
Thuis aangekomen lacht mij een zee aan bloemen en lekkere hapjes toe.
Heerlijk om mijn dierbaren weer te zien

Deze reis en ervaring is onuitwisbaar. Het heeft mij energie en nieuwe inzichten gegeven, o.a. met betrekking tot mijn werk.

Ode aan de sterke kinderen die mij in vertrouwen de gelegenheid hebben gegeven om hun te leren kennen.

Allen 32 hebben een bijzonder plekje in mijn hart.


  • 23 Februari 2014 - 12:02

    Niko:


    Vandaag dwaalden mijn gedachten even af en ik bedacht me : waarom is Jacqueline zo bijzonder? Zij heeft de gave zich in te leven in de problemen van mensen. Tevens is ze altijd enthousiast, beschikt over een hoge doorzettingsvermogen en bovendien is ze maatschappelijk betrokken. Zo was ze 40 jaar geleden al en tot op heden is zij nog steeds maatschappelijk geëngageerd.

    Salam,
    Niko

  • 19 Maart 2014 - 10:33

    Hans Hering:

    Hallo Ibu Jacklin,

    Herinnert u zich mij nog? Wij hebben elkaar ontmoet in Alam Bahasa in Indonesië tijdens een lunch op donderdag.
    Ik was ook 2 maanden in Indonesië voor wat vrijwilligerswerk en we hebben afgesproken om in ieder geval even contact te hebben na terugkomst. Ik ben sinds 3 maart ook weer in Nederland.
    Misschien kunnen we eens ervaringen uitwisselen? En bovendien ben ik benieuwd naar uw weeshuisactiviteiten in Nederland.

    Hartelijke groet,

    Hans Hering

  • 23 Maart 2014 - 10:16

    Trees Collard:

    ha geweldig en bijzonder , wat een thuis komst ,en de kinderen in het weeshuis zullen je in in hun hart dragen,en ook missen,maar ook je mooie ervaringen die je hebt meegemaakt,en deelt met anderen.
    Sjapooo voor je gr Trees en Djon.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 24251

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: