Afscheid - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu Afscheid - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

Afscheid

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

17 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Om even terug te komen op mijn achterbuurtjes 'de duiven familie'. Het komt allemaal goed. Door het stof was alles vies en modderig geworden. Dit was een reden om het huisje af te breken.Om vervolgens nieuw zand en cement te storten.De platen weer terug op hun plek. Kast weer tegen de muur en life goes on. Binnen 1 week is het klaar!

Gisteren middag spellen middag georganiseerd, ter ere van afscheid nemen. ( de shirts die besteld zijn waren net op tijd klaar. Wat een kwaliteit polo's, nu weet ik waar Tommy Hilfinger ze laat maken). De kinderen trokken ze allemaal aan voor op de foto. Sponsoren weet dat jullie geld heel goed besteed is en jullie aan de andere kant van de wereld kinderen heel gelukkig gemaakt hebben. Dit zal ergens in hun gedachten opgeslagen worden. Het zijn toch vaak de kleine dingen die het doen.....
Voor hier de 'grote' dingen.....

Vanavond na het eten krijgen ze allemaal een kaart van mij met een komodo erop waar ik iets persoonlijks voor ze op zet. En dan is het goed! Niet te officieel, in afscheid nemen ben ik erg slecht. De kinderen plagen me vandaag, wanneer ze me zien gaan ze zogenaamd heel hard huilen. Werkt goed, lekker relativeren. Volgend jaar zomer wil ik graag terug. Met bu besproken hoe we dit vorm gaan geven. Plannen genoeg! Insjallah!!

Morgenvroeg met Bu naar de kapper, dan samen lunchen, op school afscheid nemen, een afspraak met eem dame uit Engeland,zij is straat hoekwerker in Djokja, vervolgens zet bu Dedeh me af bij Albert. Daar komt Ifa met kinderkes afscheid nemen. Daarna met Albert in een van zijn favoriete restaurants eten. Woensdag morgen met de trein naar Jakarta. Middernacht naar Dubai, overstap naar Amsterdam.

Familie en vrienden heerlijk om jullie weer te zien!!!

Christien trekt aan mijn jurk: bu Jacklin: rummikub!!!!! De reuk van de kruiden uit de keuken van Bu Naomi komen mij tegemoet. De jongens buiten aan het voetballen. De meiden frunniken bij elkaar aan de haren, en kijken t.v. Ik sla het op, en sluit ze allemaal in mijn hart. Ik ben hier een rijker mens geworden.

Bij thuiskomst een laatste update en dan sluit ik het blog af. Dank allen voor jullie ondersteuning, lieve woorden, sponsoring en het vertrouwen dat jullie in mij gesteld hebben.

Voor diegenen die tekeningen gekocht hebben. De orginelen liggen bij mij thuis. De kinderen hebben zoveel in de map gebladerd dat ik niet meer precies weet wie welke tekening gekocht heeft. Lijkt mij dat jullie je eigen favorieten er weten uit te pikken.

Selamat tidur!

  • 17 Februari 2014 - 09:34

    Trees Collard:

    Leef Jacqueline
    Ja nu is het zover!!voor jouw en de kinderen ,maar aan de andere kant home sweet home !!
    Terug naar je familie en vrienden,en ik zie je alweer plannen maken voor volgende reis!!
    Dat is een goed teken!!
    De fotoos van de as is wel duidelijk wat een troep!
    En je hebt nog een mooie treinreis voor de boeg midden door Java,langs de rjist en theeplantages!!
    Wij wensen je een goeie reis en vlucht naar nederland,
    en tot gauw,Trees en Djon.

  • 17 Februari 2014 - 11:06

    Esther:

    Hoi Jacqueline,
    Een goede terugreis en geniet thuis maar flink van jouw mannen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 24253

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: