Eruptie van de Kelud in kediri, oost Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu Eruptie van de Kelud in kediri, oost Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

Eruptie van de Kelud in kediri, oost Java

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

14 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen werd ik om 6 uur wakker, het was nog donker. Ik zet dan thee en ga buiten zitten, een mooi moment om de dag mee te beginnen.

Wat schets mijn verbazing, het lijkt of ik in een verkeerde film terecht ben gekomen. Heel surrealistisch. In het donker zie ik een oranje achtig licht en alle daken lijken bedekt te zijn met verse sneeuw, beetje grauwe kleur. Wat blijkt, vannacht heeft de Kelud huisgehouden. 5 cm.stof verspreid over o.a. de kampung Alles ligt stil. De kinderen kunnen en mogen niet naar school,de fijne stofdeeltjes zijn niet goed voor de longen. We lopen dus allemaal met een stofmasker op.

De verwachting is dat er binnen nu en 2 uur een heftige uitbraak plaatsvindt. Op t.v. de hele dag extra nieuws. Mensen zijn het gewend hier, doen hun ding en wachten gelaten af. Meestal komt er na zo'n uitbarsting veel regen. Het stof wordt dan een soort cement. Voor de man van de straat die zijn geld verdient met verkoop, is dit een ramp.

Voor mij een prachtig natuur verschijnsel. Ik heb al een zakje as bij mijn souvenirs gestopt.

Ik stuur foto's.


  • 14 Februari 2014 - 09:09

    Trees Collard:

    Goede morgen
    Toevallig zag ik het op internet staan gisteravond,ik dacht niet in de buurt van je ,maar toch dus!!
    Je maakt ook alles mee, schijnt een aktieve vulkaan te zijn.
    Maar de mensen blijven rustig!!
    gr Trees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 24228

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: