meeting - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu meeting - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Jacqueline Ewijk - WaarBenJij.nu

meeting

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Januari 2014 | Indonesië, Jogjakarta

Vanmorgen op tijd aan de poort om naar school te gaan. School regelt vervoer. Geen taxi. Ik bel de school. Yaaa ibu de chauffeur is ziek. Nu ben ik best betrokken, vervelend voor die man, maar wat nu? Oh ja dan moeten we iets regelen. Lijkt mij logisch. We bellen je terug. Na 10 min. krijg ik vier apps: 1. maaf (sorry) bu, er komt een taxi. 2. Taxi is aangereden. 3. hij zal er bijna zijn. 4. nogmaals maaf. Op zich heel aardig. Dit is typisch Indonesie, wanneer je hier niet tegen kan moet je hier niet zijn. Normaal ben ik van de tijd, maar wanneer je hier langer verblijft, leg je je daar bij neer, ergeren heeft geen zin, dat doen zij ook niet. Ze zouden ook niet begrijpen wanneer jij je er druk om maakt. Heb koffie gezet en over de rijstvelden getuurd 's Lands eer 's lands wijs.

Vanavond met Albert gegeten. Hij sponsort Victorie en heeft mij in contact gebracht met het kinder tehuis. Zaken doorgesproken en mogelijkheden tot verbetering uitgewisseld.

Nu huiswerk maken en bed in.

  • 20 Januari 2014 - 18:05

    Trees Collard:

    Ha ibu
    Ja alles plan plan en rustig aan geen paniek ,maar wij zijn anders ingesteld ,en hebben andere mentaliteit,maar daar leer je ook mee omgaan!!
    leuk dat de kinderen zijn geintereseerd in holllandse klompjes jij maakt het in wel spannend met je onderwerpen,en ik geloof graag dat ze je weer terugwilllen zien volgend jaar !!!!
    En hoe was eten in frans restaurant??leuke homestay trouwens!!
    gr Trees,djon!!!xxxx

  • 21 Januari 2014 - 14:25

    Niko:

    Hoi Jacqueline,
    Het leven van een parttime student gaat niet over rozen, zeker als alles niet vlekkeloos verloopt. Hoe verloopt trouwens de cursus Bahasa Indonesia? Is de taalbarrière, dat grotendeels gecompenseerd wordt door oogcontact, gedeeltelijk vervangen door Bahasa!
    Jacqueline “geduld en wachten” in Indonesië heeft een andere dimensie dan in Nederland. Het is een levenshouding!
    Salam,
    Niko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Goede mensen, op deze site kunnen jullie mij volgen op mijn reis naar Djok Jakarta. Ik ga daar 2 maanden meedraaien in een weeshuis, Victorie genaamd. Hier wonen 30 kinderen vanaf 10 tot 18 jaar. Ik ga ervaring en kennis opdoen/delen. Momenteel werk ik bij Bijzonder Jeugdwerk Brabant in Deurne, waar ik op een groep10 jongens in de leeftijd van 15 tot 18 jaar begeleid. Deze jongens zijn door verschillende omstandigheden tijdelijk uit huis geplaatst. Ik verheug me om op 2 januari te vertrekken. Ik hoop samen met jullie mooie en leerzame ervaringen te delen. Tot spoedig. Hartelijke groet, Jacqueline

Actief sinds 15 Dec. 2013
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 24216

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 20 Februari 2014

Weeshuis Victorie

Landen bezocht: